Unilever отделя сладоледения си бизнес

Нидерландско-британската компания Unilever съобщи, че отделя бизнеса си за производство на сладолед, който включва марките Ben & Jerry’s, Magnum и др., като част от глобално преструктуриране, предаде Ройтерс.

В изявление на компанията се казва, че марките сладолед заедно са донесли оборот от 7,9 милиарда евро през 2023 г. Бизнесът има 5 от 10-те най-продавани световни марки сладолед, включително Wall’s, Magnum и Ben & Jerry’s (а в България се продава и марката Algida на италиански производител, собственост на Unilever).

Като самостоятелен, по-фокусиран бизнес, мениджърският екип на сладоледите ще има оперативна и финансова гъвкавост, за да развива своя бизнес, да разпределя капитал и ресурси в подкрепа на отделната стратегия на компанията, включително допълнително оптимизиране на производствената и логистична мрежа и развитие на широкообхватни, гъвкави канали за дистрибуция.

„Предложените промени се очаква да засегнат около 7500, предимно базирани в офиси позиции в световен мащаб, като общите разходи за преструктуриране сега се очаква да бъдат около 1,2 на сто от оборота на Групата за следващите три години“, се казва в изявление на компанията, като се допълва, че предложението е предмет на консултации.

Преструктурирането ще започне незабавно и се очаква да приключи до края на 2025 г. Очаква се то осигури общи икономии за около 800 милиона евро.

От Unilever посочиха, че преструктурирането ще ѝ позволи да стане „по-опростена и по-фокусирана компания“ с четири отделни бизнес подразделения – за красота, лична грижа, грижа за дома и хранене.

Малко след обявяването на плановете си, акциите на Unilever, търгувани на Лондонската фондова борса, тази сутрин скочиха с почти 5%.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *