Temu и Shein под прицела на Брюксел

Китайският гигант в онлайн търговията Temu вероятно ще бъде подложен на строги правила на Европейския съюз, след като средномесечните потребители на компанията в Европа се повишиха над ключов праг, предаде Ройтерс.

Платформата, собственост на китайската компания PDD Group, ще бъде третирана като онлайн съдържание по регламент, който вече се прилага за Meta, Google Х и TikTok. Съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) на ЕС компаниите с повече от 45 милиона потребители са обозначени като много големи онлайн платформи (VLOP) и от тях се изисква да се борят с незаконното и вредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своите платформи.

Temu, която навлезе на пазара на ЕС през април миналата година, обяви, че вече има около 75 милиона средно месечни активни потребители в ЕС и от Европейската комисия заявиха, че броят е надхвърлил прага по Закона за цифровите услуги. „Ние сме в контакт с платформата с оглед на евентуални указания в бъдеще“, отбеляза говорител на ЕК.

Конкурентният китайски онлайн търговец Shein пък отчете 108 милиона средномесечни активни потребители в ЕС и сега също обсъжда с ЕК третирането му по еврорегламента.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *