Китайският гигант в онлайн търговията Temu вероятно ще бъде подложен на строги правила на Европейския съюз, след като средномесечните потребители на компанията в Европа се повишиха над ключов праг, предаде Ройтерс.
Temu likely to face tougher online content rules as EU users soar https://t.co/ZutRFz5v66 pic.twitter.com/pH1bRgPtaA
— Reuters (@Reuters) April 15, 2024
Платформата, собственост на китайската компания PDD Group, ще бъде третирана като онлайн съдържание по регламент, който вече се прилага за Meta, Google Х и TikTok. Съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) на ЕС компаниите с повече от 45 милиона потребители са обозначени като много големи онлайн платформи (VLOP) и от тях се изисква да се борят с незаконното и вредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своите платформи.
Temu, която навлезе на пазара на ЕС през април миналата година, обяви, че вече има около 75 милиона средно месечни активни потребители в ЕС и от Европейската комисия заявиха, че броят е надхвърлил прага по Закона за цифровите услуги. „Ние сме в контакт с платформата с оглед на евентуални указания в бъдеще“, отбеляза говорител на ЕК.
Конкурентният китайски онлайн търговец Shein пък отчете 108 милиона средномесечни активни потребители в ЕС и сега също обсъжда с ЕК третирането му по еврорегламента.