Ted Baker фалира

Легендарната шотландска модна верига Ted Baker, синоним на британската мода и наследство от края на 80-те години на миналия век, е последната жертва в битката срещу физическите магазини, предаде Би Би Си и ДПА.

Известна със своите странни реклами, през последните години компанията се изправи пред огромни предизвикателства като ожесточена конкуренция, преминаване към онлайн пазаруване и напускането на нейния основател Рей Келвин. Това са част от причините марката да затвори всичките си магазини в Обединеното кралство и Ирландия, което ще засегне над 590 работни места. Около 245 служители бяха съкратени по-рано тази година, когато бяха затворени 15 магазина на веригата.

Спира да функционира и британският сайт на компанията. Публикувано е съобщение, че „в момента не се приемат поръчки“. Клиентите, които вече са направили поръчки онлайн, са призовани да ги оттеглят в срок от 14 дни.

Ted Baker е основана от бизнесмена Рей Келвин, името на ксомпанията е избрано символично. Първият магазин е открит през 1988 г. в Глазгоу, Шотландия. Марката е известна с мъжки и дамски дрехи, аксесоари, афтършейвове и парфюми. В своя пик в началото на века компанията има над 500 магазина по целия свят, и се смята за моден бранд с висок статус.

През 2022 година е придобита за 211 милиона лири от Authentic Brands Group – американските собственици на Reebok. Поради дългогодишни проблеми, слаби продажби и растящи дългови, през пролетта на 2024 г. глобалната дейност на Ted Baker е все по-близо до фалит, като компанията започва поетапно затваряне на магазини.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *