Aramco: Оставете фантазиите за край на нефта и газа

Глобалното търсене на петрол скоро няма да достигне своя връх, така че политиците трябва да осигурят достатъчно инвестиции в нефт и газ, за да задоволят потреблението. Трябва и да се откажат от фантазията за постепенно премахване на изкопаемите горива. Това заяви изпълнителният директор на най-голямата енергийна компания в света Saudi Aramco Амин Насър по време на международна конференция в Хюстън. Аплодиран от ръководители на петролни и газови компании, той призова държавните лидери за преразглеждане на глобалните планове за енергиен преход, предава Ройтерс.

Според Насър търсенето на петрол ще достигне нов рекорд от 104 млн. барела дневно през тази година и това показва, че пикът на петрола и природния газ е малко вероятен още известно време, да не говорим за 2030 година.

Въпреки нарастващите инвестиции, алтернативната енергия все още не е успяла да измести въглеводородите в глобален мащаб. Трябва да се откажем от фантазията за постепенно спиране на добива на нефт и газ, а вместо това да инвестираме в тях адекватно, отразявайки реалистичните предположения за търсенето, толкова дълго, колкото е необходимо, добави той.

Тази прогноза за дългосрочен ръст на търсенето е в съответствие с прогнозите на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и в противовес на вижданията за пиково търсене до 2030 г. на западния енергиен наблюдател – Международната агенция по енергетика (МАЕ). Саудитска Арабия е фактическият лидер на ОПЕК, а САЩ са най-големият вносител в МАЕ.

Това е само едно от мненията. Така енергийният секретар на САЩ Дженифър Гранхолм коментира изказването на Насър в интервю за Ройтерс по-късно. По думите ѝ „има и други проучвания, които сочат обратното – че търсенето на нефт и газ и на изкопаеми горива ще достигне своя връх до 2030 г.
ОПЕК и МАЕ се разминават както по отношение на краткосрочните, така и на дългосрочните прогнози за търсенето на изкопаеми горива и поради противоположните си възгледи за енергийния преход, обобщава информационната агенция.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *