Ейч Ем Ди (HMD), компанията собственик на „Нокиа“ (Nokia), пусна на пазара Барби-брандиран телефон с опции за обаждания, текстови съобщения и класически флип дизайн, но без интернет или приложения за социални медии, съобщи Си Ен Би Си и БТА.
„Барби“ телефонът на Ейч Ем Ди е „горещо розово устройство с флип калъф и логото на „Барби“ на гърбa, което е връщане към емблематичната колекция кукли“, посочва компанията.
Телефонът е резултат от партньорството с „Мател“ (Mattel), гигантът в сектора на играчките, който произвежда и продава кукли и аксесоари „Барби“ от 1959 година.
Телефонът може да бъде закупен от днес във Великобритания с цена на дребно от 99 британски лири (130 долара). Плановете са „скоро“ той да бъде пуснат и на пазара в САЩ, според Ейч Ем Ди, която добави, че ще публикува повече подробности за това в социалните медии.
„Барби“ телефонът, който няма да е свързан с интернет, е създаден с оглед на желанието на компанията да се възползва от тенденцията от последните години, най-вече сред поколението Z за т.нар. „глупави“ телефони, които нямат интернет и предлагат само основни функции за повиквания, съобщения и снимки.