Nestle и Danone забавят увеличението на цените

Две от водещите световни компании за потребителски стоки – Nestle и Danone, обявиха днес, че увеличението на цените се е забавило през 2024 г. след две години на бурен растеж, накарали купувачите да търсят по-евтини алтернативи на основни храни като йогурт и кафе, предаде Ройтерс.

Danone, който притежава марки като минералната вода Evian, газираната минерална вода Badoit и киселото мляко Activia, предупреди, че покачването на цените ще продължи, цитирайки необходимостта да се компенсират разходите за труд и доставки.

Коментарите им идват, след като британският им конкурент Unilever, който произвежда сладоледа Ben & Jerry’s и сапуна Dove, също обяви този месец, че покачването на цените ще се забави.

Отрасълът на пакетираните стоки удари потребителите с по-високи цени за повече от две години, цитирайки по-високите разходи за суровини, започнали с пандемията и изострени с руската инвазия в Украйна.

Всичко от слънчогледовото олио до товарните превози поскъпна, оказвайки влияние върху глобалните вериги за доставки и подхранвайки продължителната криза с разходите за живот.

„Не сме виждали подобен скок на инфлацията от 1973-1974 година“, заяви днес главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер на среща с журналисти. Швейцарската фирма, производител на готовите супи Maggi, шоколадовите вафли KitKat и Nescafe, е най-голямата компания в света за пакетирани хранителни стоки.

Nestle очаква по-бавен органичен растеж на продажбите с около 4 на сто през 2024 г. и „умерено повишение“ на маржа на базовата оперативна печалба от търговия с около 4 на сто през 2024 г.

Главният изпълнителен директор на Danone Антоан дьо Сент-Африк се изказа по-умерено на пресконференция: „Живеем в свят на забавяща се инфлация“, но все още има „колебливост“.

/БТА/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *