Швейцарският производител на какаови изделия Lindt & Spruengli отчете ръст на годишната печалба във вторник, след като успешно прехвърли по-високите разходи за съставки към клиентите, предаде Ройтерс.
Lindt 2023 profit rises on price hikes amid chocolate market slowdown https://t.co/L2jWn3I5YS
— Reuters Energy and Commodities (@ReutersCommods) March 5, 2024
Цените на какаото се повишиха до рекордно високи нива, тъй като неблагоприятното време в основните региони на отглеждане, болестите по дърветата и недостигът на капацитет водят до очаквания за все по-голям дефицит на предлагане през този сезон.
Скокът в цените се прехвърля надолу към търговията на дребно и производители като Hershey’s и Modelez отчитат по-ниски обеми на продажби, тъй като потребителите с ограничени възможности намаляват разходите си.
Lindt обаче поддържа обемите на фона на по-широкото забавяне на глобалния пазар на шоколад. Компанията, която произвежда шоколадовите бонбони Lindor и опаковани в златисто фолио великденски зайчета, отчете ръст от 17,9% на нетната печалба до 671,4 милиона швейцарски франка (758 милиона долара) за годината до 31 декември, като цяло в съответствие с прогнозата на анализаторите за 670 милиона франка в Zuercher Kantonalbank.
Главният изпълнителен директор Адалберт Лехнер посочи като нова тенденция, която тепърва ще оказва въздействие върху бизнеса, използването на GLP-1 лекарства за отслабване, като Wegovy на Novo Nordisk.