Американската компания Apple е намалила изоставането си от дългогодишния лидер на пазара на смартфони – южнокорейската Samsung, сочат експертни оценки на анализаторската компания IDC, цитирани от ДПА.
През последното тримесечие Samsung е продала 59,6 милиона смартфона, а Apple – 53,6 милиона. Това означава, че пазарният дял на двата концерна достига съответно 19,7 процента и 17,7 процента.
През второто тримесечие отстоянието в продажбите на Samsung и Apple все още бе приблизително 4 процентни пункта, сочат изчисленията на Ай Ди Си.
Решаващият фактор за тенденцията през изминалото тримесечие е, че продажбите на устройства на Samsung са намалели с 8,4 процента на годишна основа, докато Apple е продал с 2,5 процента повече айфони, отколкото през същия период на предходната година.
От години Apple обикновено заема водещата позиция на пазара през последното тримесечие на годината, след представянето на новите модели на iPhone. На годишна основа обаче Samsung традиционно е начело.
На трето място се нарежда китайският доставчик Xiaomi, който през последното тримесечие е продал с 2,4 процента повече смартфони, показват изчисленията на IDC, и има пазарен дял от 13,7 процента.
Изгряващата „смартфон звезда“ на годината е китайската компания Transsion, която досега е работила предимно в Африка и през последното тримесечие е продала с 35 процента повече смартфони, отколкото година по-рано. С 26 млн. продадени устройства и пазарен дял от 8,6 процента Transsion се доближи до по-известния си конкурент Oppo.
/БТА/