Акциите на Hugo Boss се сринаха с 18% днес, след като германският производител на луксозни стоки предупреди, че може да не успее да постигне целта си за продажби за 2025 г. на фона на отслабващото потребителско търсене, предаде CNBC.
Hugo Boss plunges 18% on pessimistic sales outlook in worst day since 2016 https://t.co/N1o7NTzHCf
— CNBC (@CNBC) March 7, 2024
Германската модна марка се отправи към най-лошата си търговска сесия от 2016 г. насам, след като обяви, че очаква продажбите ѝ да нараснат с по-бавен темп през следващата година.
През 2023 г. продажбите на Hugo Boss достигнаха 4,2 милиарда евро, което отговаряше на увеличение от 18 % спрямо предходната година.
Книжата на компанията, търгувани на Франкфуртската фондова борса, се търгуваха с около 18% надолу, преди в следобедната търговия да възстановят част от загубите, и да запишат загуба с почти 16%.
Изпълнителният директор на Hugo Boss Даниел Гридер каза пред CNBC, че 2023 г. е била „рекордна година“, но сигнализира за по-скромен растеж – от 3 до 6 на сто през 2024 г.
Той добави, че целта на компанията да реализира продажби за 5 милиарда евро, първоначално заложена за 2025 г., може да бъде „леко забавена“.
Коригираната прогноза е резултат от макроикономическите и геополитически условия, които натежават върху потребителските разходи, като други марки за луксозни стоки, включително Burberry и Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), отчитат забавяне на продажбите си.