BYD пак застига Tesla

BYD отчете 21% ръст в продажбите на електрически превозни средства през второто тримесечие на годината, намалявайки разликата с Tesla, предаде Ройтерс.

BYD продаде 426 039 електромобила през периода, според данни, базирани на месечните отчети за продажбите. Това е около 12 000 автомобила по-малко от доставките на Tesla.

Очаква се американският производител на електромобили да отчете спад от 6% в доставките на превозни средства за второто тримесечие на годината.

Tesla може отново да отстъпи лидерството си на BYD, ако действителните резултати се окажат по-слаби от очакваните, след като британската банка Barclays прогнозира спад от 11 на сто в доставките през второто тримесечие, най-големият спад за Tesla досега.

Продажбите на американската компания в Китай през юни са паднали с 24,2% спрямо година по-рано до 71 007 електромобила, според данни на Китайската автомобилна асоциация (CPCA), което удължава спада за трети месец на годишна база.

Tesla се сблъска с препятствие след години на бърз растеж, който ѝ помогна да стане най-цененият производител на автомобили в света. През януари компанията предупреди, че ръстът на доставките през 2024 година ще бъде „забележимо по-нисък“, тъй като тласъкът от продължилите месеци намаления на цените отслабва.

Американският производител на електромобили намали производството на своя най-продаван електрически автомобил Model Y с двуцифрен процент от завода си в Шанхай от март, за да отговори на отслабващото търсене на старите си модели в страната, вторият по големина пазар след този в Съединените щати.

За сравнение, BYD поддържа стабилен ръст в продажбите на електромобили, докато стартъпи за производство на електрически автомобили, като Nio, отчетоха завиден ръст през последното тримесечие. Доставките на превозни средства на Nio през второто тримесечие се удвоиха до 57 300 бройки.

Намаляването на цените и нарастващото изместване на потребителското търсене са основните причини за силните продажби на китайските производители през последните месеци, каза Цуй Дуншу, генерален секретар на Китайската автомобилна асоциация.

Продажбите на нови енергийни превозни средства, включително електромобили и плъгин (plug-in) хибриди в Китай съставляват 46,7 на сто от общите продажби на автомобили през май, нов месечен връх, според данните на автомобилната асоциация.

/БТА/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *