BMW и Mercedes удвояват продажбите си на електромобили

Германските автомобилопроизводители BMW и Mercedes-Benz се справят успешно с конкуренцията на своите китайски колеги, според Щефан Брацел, директор на базирания в Бергиш Гладбах изследователски институт „Център за автомобилен мениджмънт“ (CAM), предаде ДПА.

И двата концерна почти са удвоили продажбите си на електрически автомобили от януари до септември в сравнение със същия период на миналата година. BMW реализира 247 000 продажби, а Mercedes-Benz – 175 000.

„По този начин те изпреварват китайските си конкуренти, които също се опитват да се наложат в автомобилния премиум сегмент“, посочва Щефан Брацел.

Китайските производители на електромобили Xpeng и Nio постепенно ще започнат да изпитват трудности с продажбите на фона на ценовата война в Китай, посочва експертът.

Американската корпорация Tesla все още е лидер на пазара на захранвани от батерии електрически автомобил (BEV), като е реализирала над 1,32 милиона продажби. Тя обаче е подложена на натиск от страна на китайската корпорация BYD, която е увеличила продажбите си с 80%, до над 1,04 милиона електрически коли, се посочва в анализа на германския институт.

(БТА)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *