Aston Martin забавя пускането на първия си електрически автомобил заради липса на потребителско търсене, като междувременно рекордните цени на луксозните и специално издание модели са помогнали на британския автомобилостроител да свие годишните си загуби, предаде Ройтерс и БТА.
Новата цел на британската компания сега е да пусне електрическия си автомобил с батерия през 2026 година, година по-късно от предвиденото, превръщайки се в поредния автомобилостроител, който отлага целите си за електрификация, тъй като инвестициите в капацитет и технология са надвишили търсенето на електрически превозни средства.
„Потребителското търсене на електрически превозни средства в ценовата категория на Aston Martin със сигурност не е това, което си мислехме преди две години“, заяви пред медиите изпълнителният председател Лорънс Строл.
Той каза, че „има много по-голямо търсене“ за плъгин хибридни превозни средства, най-вече за компании като Aston Martin, тъй като хората „искат електрификация, но все още усещат мириса и шума на спортния автомобил“.
Valhalla, първият хибриден суперавтомобил на Aston Martin е напът да влезе в производство тази година.
Годишните загуби на автомобилостроителя преди облагане с данъци са намалели повече от половината през 2023 година, след като продажните цени достигнаха рекордни равнища при доставките на Valkyrie и други автомобили специално издание.
Mercedes-Benz също отложи по-рано този месец целта си за електрификация с пет години и увери инвеститорите, че ще продължи да подобрява моделите си с двигатели с вътрешно горене.
Aston Martin е регистрирал коригирана загуба преди облагане с данъци от 171,8 милиона британски лири (217,4 милиона долара) за годината, приключила на 31 декември спрямо 451 милиона британски лири година по-рано.
Анализаторите очакваха средна загуба от 209 милиона британски лири. Компанията запазва без промяна краткосрочната и средносрочната си прогноза.