Изкуственият интелект (AI) променя начина, по който някои професии работят, показва актуално проучване на Microsoft сред 1300 потребители. Повечето от тях са в сектори, в които се използват големи обеми данни, като например анализирането на информация за клиенти.
Служители, работещи в сферата на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността, са първите, които се убеждават в способността на AI да подобри ежедневната им работа, като им предоставя възможности за иновации, намалява повтарящите се задачи и дава възможност за вземането на по-бързи решения.
AI трансформира продажбите чрез бърз анализ на данните на клиентите и персонализиране на имейлите. Това помага на търговските представители да се съсредоточат върху ключови задачи и да отделят повече време за изграждането на взаимоотношения с потенциалните клиенти.
Служителите в сферата на обслужването на клиенти използват AI, за да рационализират взаимодействията, да разрешават запитвания по-ефективно и да подобрят цялостната удовлетвореност на клиентите.
Компании, които са внедрили чатботове с изкуствен интелект, споделят, че се справят ефективно с рутинни запитвания, като освобождават служителите за работа по по-сложни задачи.
В областта на маркетинга и връзките с обществеността изкуственият интелект помага да се идентифицират нови тенденции и възможности чрез анализиране на големи обеми данни. Той може да ускори изпълнението на задачи като проверка на тенденциите в сферата на SEO оптимизацията, изготвяне на съдържание, извършване на пазарни проучвания и планиране на пускането на продукти на пазара.
Докладът Work Trend Index Report, изготвен съвместно от Microsoft и LinkedIn, установява, че използването на генеративен изкуствен интелект (GenAI) се е удвоило през последната година, като трима от всеки четирима души вече използват AI на работното си място. За някои работни места инструменти като Microsoft Copilot спестяват много време, като 90 % от потребителите отчитат тази полза. Проучванията на Microsoft с потребители на Copilot показват, че когато потребителите усещат икономия на време от 11 минути на ден, те започват да осъзнават стойността на AI и да развиват навици за използването му.
Индексът на тенденциите в сферата на труда също така е в синхрон с тенденцията в LinkedIn, която сочи, че броят на членовете на платформата в световен мащаб, които са добавили умения за работа с изкуствен интелект като ChatGPT и Copilot в своите профили, нараства 142 пъти. Повече от половината от анкетираните младите хора, заявяват, че новите технологии са от съществено значение за решенията им за кариера, което показва, че уменията и достъпът до AI ще бъдат от съществено значение за привличането и задържането на най-добрите таланти в близко бъдеще.
Въпреки че 79% от ръководителите признават значението на AI за бизнеса, а 66 % от тях твърдят, че не биха наели човек без умения в областта на изкуствения интелект, в голяма част от организациите все още липсват официални стратегии за AI, което означава, че служителите използват свои собствени инструменти за AI на работното място.