AI вече променя професии

Изкуственият интелект (AI) променя начина, по който някои професии работят, показва актуално проучване на Microsoft сред 1300 потребители. Повечето от тях са в сектори, в които се използват големи обеми данни, като например анализирането на информация за клиенти.

Служители, работещи в сферата на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността, са първите, които се убеждават в способността на AI да подобри ежедневната им работа, като им предоставя възможности за иновации, намалява повтарящите се задачи и дава възможност за вземането на по-бързи решения.

AI трансформира продажбите чрез бърз анализ на данните на клиентите и персонализиране на имейлите. Това помага на търговските представители да се съсредоточат върху ключови задачи и да отделят повече време за изграждането на взаимоотношения с потенциалните клиенти.

Служителите в сферата на обслужването на клиенти използват AI, за да рационализират взаимодействията, да разрешават запитвания по-ефективно и да подобрят цялостната удовлетвореност на клиентите.

Компании, които са внедрили чатботове с изкуствен интелект, споделят, че се справят ефективно с рутинни запитвания, като освобождават служителите за работа по по-сложни задачи.

В областта на маркетинга и връзките с обществеността изкуственият интелект помага да се идентифицират нови тенденции и възможности чрез анализиране на големи обеми данни. Той може да ускори изпълнението на задачи като проверка на тенденциите в сферата на SEO оптимизацията, изготвяне на съдържание, извършване на пазарни проучвания и планиране на пускането на продукти на пазара.

Докладът Work Trend Index Report, изготвен съвместно от Microsoft и LinkedIn, установява, че използването на генеративен изкуствен интелект (GenAI) се е удвоило през последната година, като трима от всеки четирима души вече използват AI на работното си място. За някои работни места инструменти като Microsoft Copilot спестяват много време, като 90 % от потребителите отчитат тази полза. Проучванията на Microsoft с потребители на Copilot показват, че когато потребителите усещат икономия на време от 11 минути на ден, те започват да осъзнават стойността на AI и да развиват навици за използването му.

Индексът на тенденциите в сферата на труда също така е в синхрон с тенденцията в LinkedIn, която сочи, че броят на членовете на платформата в световен мащаб, които са добавили умения за работа с изкуствен интелект като ChatGPT и Copilot в своите профили, нараства 142 пъти. Повече от половината от анкетираните младите хора, заявяват, че новите технологии са от съществено значение за решенията им за кариера, което показва, че уменията и достъпът до AI ще бъдат от съществено значение за привличането и задържането на най-добрите таланти в близко бъдеще.

Въпреки че 79% от ръководителите признават значението на AI за бизнеса, а 66 % от тях твърдят, че не биха наели човек без умения в областта на изкуствения интелект, в голяма част от организациите все още липсват официални стратегии за AI, което означава, че служителите използват свои собствени инструменти за AI на работното място.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *