Почти 3 милиона са чисто електрическите автомобилите в ЕС, сочат данни на Евростат.
През 2021 г. са били 1,9 милиона, което е 55% ръст, а от 2019 до 2020 г. е бил 85 на сто.
🚗🔋Battery-only electric cars continued to increase in 2022
🔹In 2022, the number of battery-only electric passenger #cars in the EU countries almost reached 3.0 million, which is a +55% increase compared with 2021 (1.9 million).
For more info 👉 https://t.co/xPCN4MLOQf pic.twitter.com/MfFDmAjIaG
— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) January 23, 2024
Общия брой леки автомобили, регистрирани в страните от Евросъюза, през 2022 г. е 253 милиона, с 13% повече от 2013 г.
🚘 The total number of passenger #cars in the EU reached nearly 253 million in 2022 (+14% compared with 2013).
For more info 👉 https://t.co/xPCN4MLOQf pic.twitter.com/jFrBLPGzww
— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) January 23, 2024
В България през 2022 г. регистрираните леки автомобили са били 2 896 777, от които 6 293 са били електрически.
С най-голям дял на новите коли (в движение до 2 години) е бил Люксембург – 18%, следван от Германия и Швеция – по 15%, след които се нареждат Белгия, Ирландия и Австрия – по 13%.
Най-голям е бил делът на старите коли коли (в движение от 20 и повече години) в Естония (34 на сто от всички леки автомобили), Румъния (31%), Финландия (30%) и Полша (29%).
Евростат обаче посочва, че не разполага с данни за възрастта на автомобилите, които са били в движение през 2022 г. в България, Гърция и Словакия.