Общо направените разходи от посетителите на фестивала „A to Jazz“ в столичния Южен парк през юли са 2,273 милиона лева, според проучване на „Алфа Рисърч“ по поръчка на организаторите. Общите им разходи за провеждането на феста са близо 720 000 лева, а концертите на открито са с вход свободен. В резултат икономическата полза от културното събитие възлиза на 1,553 милиона лева или всеки инвестиран лев във фестивала носи нетни ползи от 2,2 лева, при 1,6 лева през 2019 година.
Сумата е над два пъти по-голяма от тази през 2019-а, като разликата, освен на инфлацията, се дължи и на повечето посетители през тази година, обясни директорът на социологическата агенция Боряна Димитрова.
Разбивката показва, че общо направените финансови разходи за транспорт до парка са около 253 500 лева. За нощувки те възлизат на общо около 57 000 лева. Личните разходи в зоната на феста са обособени в две групи – такива за многократно закупувани стоки и съответно за еднократни покупки. Средно похарчените суми от човек в първата категория разходи е 26 лева, при 38 лева за еднократно похарчени средства. Около 19 лева пък са средно похарчените суми извън фестивалната зона.
Второто изследване на икономическите ефекти от фестивала “A to Jazz“, посетен по информация на организаторите от близо 60 000 души в четирите си дни тази година, стъпва на 2 003 анкети с гости на събитието и структурирани интервюта с търговци на територията на феста.