Броят на регистрираните електрически автомобили в Германия е нараснал с близо 396 000 миналата година до 1,4 милиона, според Федералната служба за автомобилен транспорт, цитирана от ДПА. Това означава, че една на всеки 35 коли е изцяло задвижвана от батерии (BEV), посочиха от федералната служба. Ако се включат и около 2000 автомобила с горивни клетки и 922 000 плъгин (plug-in) хибрида, те стават 2,33 милиона единици – или около една на всеки 21 коли.
В България, по данни на „Индустриален клъстер Електромобили”, към март общият брой регистрирани леки автомобили е 3 007 920, като изцяло електрическите са 13 083 или малко над 0,43% от всички. Това означава, че една на всеки 229 коли е изцяло електрическа или че делът на електромобилите у нас е около 6,5 пъти по-нисък.
Продажбите на нови електромобили в Германия достигат 524 000 за 2023 г., като властите отдават разликата в статистиката на това, че голям брой от превозните средства, регистрирани в Германия, са били унищожени при катастрофи, изведени от експлоатация или продадени в чужбина.
През настоящата година броят на електрическите автомобили в Германия може да расте по-бавно, отчасти защото държавната премия за покупка е премахната. С малко под 50 000, новите регистрации на изцяло електрически автомобили през януари и февруари бяха доста под средните стойности за предходната година. Продажбите в началото на 2023 г. също се забавиха първоначално след намаляване на бонуса.
Най-голямата група електрически автомобили в Германия са SUV, които представляват повече от една трета от регистрираните BEV с 487 000 бройки. Мини и малките автомобили следват със съответно 238 000 и 235 000 единици.
Що се отнася до марките, „Фоклсваген“ (Volkswagen) все още е лидер: около 237 000 електрически превозни средства от базираната във Волфсбург компания са регистрирани в Германия.
Следват „Тесла“ (Tesla) със 164 000 единици и „Рено“ (Renault) със 120 000 единици, като на четвърто място е „Хюндай“ (Hyundai) с 92 000 единици, а на пето – Бе Ем Ве (BMW) с 85 000 продадени бройки.
(БТА)