Главният изпълнителен директор на X Линда Якарино е изложила плановете на социалната мрежа на нейната първа среща с банките кредитори на компанията, които дадоха 13 милиарда долара да финансират придобиването на платформата от Илън Мъск, предаде „Ройтерс“.
X Chief Executive Linda Yaccarino laid out plans to grow the social media company’s business during her first meeting with X’s banks, part of an effort to update bankers who lent $13 billion to finance Elon Musk’s acquisition of the platform. More here: https://t.co/bUh1taAhvX
— Reuters Business (@ReutersBiz) October 6, 2023
Една от вероятните реформи, предложени от сегашното ръководство, ще бъде разделянето на премиум абонаментите на три междинни нива, които определят количеството на рекламата, показвана на потребителите.
Според представителите на X, настоящият абонаментен план от 8 долара на месец ще бъде разделен на три варианта: Basic, Standard и Plus. В първия случай наличието на месечна такса няма да се отрази на количеството реклама, показвано на потребителя, във втория то ще бъде намалено наполовина, а най-скъпият вариант на абонамент напълно ще лиши потребителя от необходимостта да гледа реклама.
Илон Мъск, според негов сътрудник, също е предложил да се въведе задължителна такса за достъп до X за всички потребители, съобщи „Блумбърг“. Според него това би допринесло за борбата с така наречените ботове.
Говорейки за рентабилността, главният изпълнителен директор на X е обяснила, че компанията вече е на печалба без разходите за обслужване на дълга, но ако се вземат предвид свързаните с това разходи, за рентабилност ще може да се говори едва към втората половина на следващата година, ако всичко върви по план.
Рекламодателите наистина се завръщат в X, но Якарино отбелязва, че рекламните им бюджети са по-ниски от преди. Като цяло това не е попречило на X да увеличи приходите си с 8-9% на тримесечна база на последователна база. Компанията генерира приходи не само от реклама и абонаменти, но и от лицензиране на данните си на клиенти от трети страни.
Преди година сделка с участието на Илон Мъск остави компанията с дълг от 13 млрд. долара и сега тя трябва да плаща около 1,2 млрд. долара годишно за обслужването му. По тази причина достигането на рентабилността в чист вид няма да е толкова бързо.