София чака икономическия феномен A to JazZ

Най-големият фестивал за градска култура и музика в България – A to JazZ, ще се проведе за поредна година в столичния Южен парк (4 до 7 юли). Организаторите обещават още по-стойностна селекция от висококачествена джаз и уърлд музика, форум за обмяна на професионален опит, инициативи за по-чиста природа и значим принос за икономиката на столицата и международния имидж на София като културна дестинация.

„Публиката ще се докосне до наследството на американската джаз легенда McCoy Tyner, изключителния глас на френската вокалистка Cyrille Aimée и феноменалните новатори Knower – всички те за първи път у нас. Фестивалът отново ще представи нови таланти от шоукейс програмата за уърлд музика от целия свят, а ежегодната конференция Music Talks Conference ще сподели опита на ключови експерти от музикалната индустрия, свързани с култура, фестивали, устойчивост и развитие на градската среда“, посочват организаторите.

Въпреки че фестивалът е напълно безплатен, той генерира сериозни икономически приходи за София. Както Realno.bg писа през ноември 2023 г., общо направените разходи от около 60 000 посетителите през четирите дни на фестивала миналия юли са в размер на 2,273 милиона лева, според проучване на „Алфа Рисърч“ по поръчка на организаторите. Разходите за провеждането на събитието са близо 720 000 лева, а като в резултат икономическата полза от фестивала надхвърля 1,5 милиона лева или всеки инвестиран лев във фестивала носи нетни ползи от 2,2 лева, при 1,6 лева през 2019 година.

Общият разход за покупки във и извън зоната на A to Jazz 2023 по време на фестивала възлиза на 1 962 614 лв.
Съотношението ползи-разходи (Benefit–cost ratio) на A to Jazz, т.е. привлеченият приход в градската икономика съотнесен към общите разходи, е 3,2: 1.
Отношението на търговците в района около Южен парк, където се провежда A to Jazz, също е позитивно. То до голяма степен е продиктувано от прагматични мотиви – по-високите приходите в търговските обекти във фестивалните дни и, макар в по-малка степен, популяризиране на обектите им.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *