Брюксел, Апостол Апостолов*, специално за REALNO.BG
Близо 90% от билетите в белгийските железници вече се закупуват или през апликацията на превозвача или от инсталирани автомати на гарите, показва проучване сред пътниците на държавната железница. От няколко години от The National Railway Company of Belgium (NMBS/SNCB) се опитват да подобрят услугата и да намалят закъсненията на влаковете, макар и да са минимални. През 2022 година Съветът на директорите взима под внимание препоръките на своите клиенти и приема 10-годишен инвестиционен план за периода 2023-2032 г. Документът отчита и плановете на инфраструктурната компания Infrabel по отношение на очакваното развитие на капацитета на мрежата и инвестициите, които ще бъдат направени съвместно в станциите.
Заедно с подмяната на подземната инфраструктура, започва и цялостна модернизация на пероните и гарите. За тази цел за осигурени близо 2 милиарда евро. Освен това за подмяна на парка е взет заем от Европейската инвестиционна банка на стойност 400 милиона евро. Закупени са двуетажни влакове, които се движат по най-дългите трасета като Генк-Дендермонде.
От компанията казват, че се борят и с непрекъснатите кражби, заради които 2022 година влаковете са натрупали 33 000 минути (или 550 часа) закъснения. Благодарение на помощта на федералната полиция година по-късно те са значително намалели, но има райони, където набезите са все така често явление. За да следи едновременно по-големи територии от полицията са започнали да наблюдават инфраструктурата с дронове.
През изминалата година дроновете са направили 500 полета. И въпреки тяхното „зорко око“ кражбите са почти толкова, колкото броя на полетите, отчитат от Infrabel.
*Апостол Апостолов е икономически журналист, който живее в Брюксел от 2020 г. С интерес следи теми в енергетиката, „зелената“ енергия, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите, както и политиките в района на Бенелюкс – западноевропейския икономически съюз, включващ Белгия, Нидерландия и Люксембург.