Потребителските нагласи в България се повишават

Икономическите нагласи в България и в целия Европейски съюз се подобряват през март след влошаване месец по-рано, докато потребителските нагласи достигат двегодишни върхове, показват данни от последното ежемесечно проучване на Европейската комисия.
Индексът на икономическите нагласи за България се повишава до 105,4 пункта, след спада през февруари до 103,6, когато беше достигнато най-ниското ниво на индекса от юни 2023 г.

Според ЕК има известно подобрение на нагласите в българската индустрия (повишение на съответния индекс до -0,5 от -1,5 пункта месец по-рано) и по-сериозно в търговията на дребно (до 12,4 от 10,2) и в сферата на услугите (до 12,8 от 11,5 пункта), докато в строителството беше отчетно влошаване (до -1,7 от -1,3 пункта месец по-рано).

Индексът на потребителското доверие в България също следва общата тенденция на подобрение в рамките на ЕС, като през март се повишава до -18,7 от -19,8 пункта.

Индикаторът на очакванията за заетостта (EEI) в нашата страна обаче се понижава през март до 113,5 от 117,9 пункта месец по-рано.
Въведеният преди време нов показател на Европейската комисия за икономическа несигурност намалява в ЕС до 18,7 от 19,8 пункта през февруари, а в рамките на еврозоната – до 19,2 от 20,3 пункта.

Показателят на ЕК за икономическа несигурност в България се понижават до 6,6 от 7,1 пункта месец по-рано.

(БНР)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *