„България има възможността да заеме място в специфичната ниша на семейния туризъм. Ние сме отворени да открием нови, подходящи за семейни почивки места в България, като Обзор например. Готови сме да инвестираме много в дестинация България“. Това е цитат от прессъобщение на Министерството на туризма от Джо Сайп, контрактинг директор на туристическата компания Der Touristik по време на работна среща с ресорния министър Зарица Динкова в рамките на изложението ITB в Берлин.
Сайп заявява също, че най-големият позитив на страната ни в сферата на туризма е отличното качество на разумна цена.
„Аз вярвам, че може да постигнете сериозен успех с представянето на лайфстайл хотели и разкази за уникалните възможности, които могат да открият туристите в страната ви. Това е първата година след Kорона вируса, в която наблюдаваме възстановяване на пазара и е очевидно, че правите много за развитието на България в сферата на туризма“, заявява Сайп, цитиран от пресцентъра на ведомството, в което се добавя, че той е подчертал и приноса за това на програмата рекламиране на Черноморските райони.
„Изключително доволна съм че програмата за Черноморските райони е привлякла вашия интерес и ще продължим нашето успешно партньорство“, казва министър Динкова. И подчертава, че страната ни е готова да инвестира в иновативните методи на маркетинг и реклама.
С това информацията за бъдещата инвестиция се изчерпва, а заглавието на съобщението е „Немската туристическа компания Der Touristik ще инвестира в България като семейна дестинация“, което е цитирано от редица национални медии.
От същото световно туристическо изложение дойде новината, че страната ни регистрира 70% ръст на ранните записвания на английски туристи за летни почивки. На каква база е това увеличение, каква е конкретната статистика за обема на ранните записвания, за кои дестинации и месеци и прочие подробности, не беше оповестено. Важното е, че ръстът е огромен. Но туризъм с гръмни заглавия и няколко неизвестни не се прави. Или всъщност – прави се, но накрая сметките излизат други.