Най-успешните инфлуенсъри според Forbes

Топ 50 на инфлуенсърите в тазгодишната класация на Forbes имат сумарно 2,6 милиарда последователи и приблизително 700 милиона долара приходи, с 20% повече от 2022 г. През 2023 г. брандовете ще похарчат приблизително 21 милиарда долара за дигитален маркетинг, спрямо само $1,6 млрд. преди седем години, по данни на изследователската фирма за социални медии Influencer Marketing Hub.


„Инфлуенсърите се ползват с по-голямо доверие от аудиторията си, отколкото от рекламите. Те могат да разпродадат продукти за минути“, казва Ерин Ланути, главен директор по иновациите в рекламния титан Omnicom PR Group.

В класацията на Forbes са обобщени данни за очакваните печалби, броя на последователите, нивата на ангажираност и предприемаческите дейности на хиляди интернет личности с помощта на специализираната маркетинг компания Influential.

Ето кои са в топ 5:

1. Джими Доналдсън (MrBeast)
Печалби: $82 милиона
Общо последователи: 312 милиона
Средна ангажираност: 9,8%

С повече от 300 милиона последователи, фен базата на MrBeast е почти толкова голяма, колкото населението на САЩ. Силата и популярността на MrBeast са от неговите видеоклипове на каскади, които включват оцеляване в Антарктика в продължение на 50 часа и изграждане на фабрика за шоколад Wonka. Титанът на YouTube, чието истинско име е Джими Доналдсън, използва огромното си влияние, за да спечели цяло състояние от цифрови реклами и да изгради империя в реалния свят. Базираните на Beast марки включват снек баровете Feastables и веригата ресторанти MrBeast Burgers, както и широката линия стоки на Donaldson.

2. Оладжиде Олатунджи (KSI)
Печалби: $24 милиона
Общо последователи: 112 милиона
Средна ангажираност: 6,5%

Оладжиде Олатунджи, известен като KSI, започна да реагира на видеоигрите на FIFA в YouTube през 2009 г., привличайки милиони последователи със своя необикновен хумор. Оттогава той се превърна от комик в претендент, превръщайки се в рапър и боксьор, издавайки два сингъла през 2023 г. и осигурявайки многогодишен договор за разпространение за своята промоционална компания Misfits Boxing. Той е лицето на Prime Hydration заедно с Логан Пол (№6 в класацията), а спортната напитка стана официална напитка за FC Barcelona, UFC и Arsenal тази година.

3. Джейк Пол
Печалби: $34 милиона
Общо последователи: 66 милиона
Средна ангажираност: 1,6%

Джейк Пол, звезда от видео хостинг платформата Vine, превърнал се в боксьор, чиито клипове в YouTube – като изненадващи татуировки, ядене на кучешка храна и къпане в крема за мускулни болки Icy Hot – привлякоха милиони фенове. Способността на Пол да организира зрелища го направи един от най-добре платените през 2022 г. Той получи спонсорство от енергийната напитка Celsius, основа приложението за спортни залагания „Betr“ и подписа договор за ММА в нова дивизия за платено гледане.

4. Rhett & Link
Печалби: $35 милиона
Общо последователи: 51 милиона
Средна ангажираност: 0,85%

Най-добри приятели от началното училище, двамата бивши инженери Рет Джеймс Маклафлин и Чарлз Линкълн „Линк“ Нийл III започнаха да публикуват комедийни предавания в YouTube през 2006 г. Днес тяхната развлекателна компания Mythical в Бърбанк, Калифорния, има повече от 100 служители, които създават сериали в YouTube като ежедневното вариететно шоу Good Mythical Morning, готварското шоу Mythical Kitchen и комедийния канал Smosh за своите 18 милиона абонати. Двойката продуцира подкасти, турнета на живо и събития на живо, както и книги и телевизионни предавания. Междувременно техният фонд Creator Accelerator инвестира в бъдещи творци.

5. Чарли Д’Амелио
Печалби: $23 милиона
Общо последователи: 213 милиона
Средна ангажираност: 0,7%

Чарли Д’Амелио продължава да царува в TikTok, а династията Д’Амелио само се разраства. Родената в Кънектикът, сега една от най-популярните звезди в интернет, се превърна в рекламно лице на Prada и ходеща реклама на Amazon, CeraVe и SKIMS, линията за дрехи, съоснована от Ким Кардашиян. Ароматът на Д’Амелио Born Dreamer е на рафтовете в САЩ и Европа. На стелажите за дрехи е Social Tourist, марката, която тя и сестра ѝ Дикси (№18 в класацията) стартираха с Hollister през 2021 г. Семейството снима третия сезон на техния риалити сериал „The D’Amelio Show“ за Hulu и също управляват наскоро пуснатата им марка обувки D’Amelio Footwear. Всичко това преди Чарли да навърши 20.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *