McDonald’s наля големи средства в маркетинга на своите салати. Но от 2020 г. зеленото е изключено от менюто. Това е така, защото веригата заключи, че когато хората отидат в McDonald’s, те искат най-вече бургер и пържени картофи, пише Yahoo! Finance, цитирайки CNN.
Why McDonald’s killed this menu item https://t.co/dxreJ7D3Ao via @CNNBusiness
— Yahoo Finance (@YahooFinance) July 9, 2024
„Ако хората наистина искат салати от McDonald’s, ние с радост ще пуснем отново салатите“, казва Джо Ерлингер, президент на McDonald’s в САЩ, в интервю през юни на годишния Global Food Forum на Wall Street Journal. „Но опитът ни доказа, че това не е, което потребителите търсят от McDonald’s“ – добавя той – „Те търсят страхотни пържени картофи, търсят оферта за храна от 5 долара, търсят пресен топъл сандвич. И така, това е, което ще продължим да им предоставяме.“
Сервирането на здравословна храна – или такава, подходяща за вегетарианци, вегани или деца – може да помогне на веригите за бързо хранене да избегнат така нареченото „гласуване с вето“, което включва група или семейство да пропуснат ресторант, който няма опции за придирчиви хора или такива с диетични ограничения. За McDonald’s включването на салати в менюто вероятно е било начин да се избегне гласуването с вето и да остане на върха на последните тенденции за здравословна храна.
McDonald’s сервираше салати десетилетия преди пандемията. Салатите позволиха на някои да се хранят във веригата, докато спазват диетите си (както един диетичен блогър отбеляза, „салатите бяха единственият наполовина здравословен продукт, който можех да ям в McDonald’s.“) За други това може да е било по-скоро начин да почувстват, че се хранят здравословно, дори и да не е така.
Но през 2018 г. салатите станаха по-скоро пасив. През тази година стотици хора бяха болни от чревно заболяване, причинено от консумация на заразена храна или вода. Салатите на McDonald’s са „един вероятен източник на тези инфекции“, казаха тогава от Центъра за контрол и превенция на заболяванията. По време на епидемията веригата спря да продава своите салати в 3000 ресторанта като предпазна мярка.
И тогава, две години по-късно, удари Covid и ресторантите, изправени пред недостиг на работна ръка и заплетени вериги за доставки, редуцираха менютата си, за да се съсредоточат върху най-популярните си продукти. McDonald’s премахна салатите от националните менюта през 2020 г., за да помогне за опростяване на ресторантьорските операции, съобщиха от компанията. През 2022 г. веригата даде възможност на своите франчайз оператори да сервират предварително приготвени салати, но мнозина решиха да не го правят, съобщи Wall Street Journal.
Стратегията се отплати. Продажбите нараснаха, тъй като веригата измисли начини да актуализира и предлага на пазара своите основни артикули. И сега веригата съсредоточава усилията си върху убеждаването на клиентите да изберат своята оферта за храна от $5, а не тази на конкурента, докато салатата е изоставена.
Друг елемент от менюто, който скоро няма да дойде в McDonald’s? Бургер на растителна основа, който веригата тества преди няколко години. „Не мисля, че американският потребител търси McPlant или други растителни протеини от McDonald’s сега“, казма Ерлингер на конференцията през юни, но добавя, че „това е тенденция, която ще продължим да наблюдаваме“.