Много американци все още не са убедени, че следващият автомобил, който ще си купят, ще бъде електрически. Високите цени на електромобилите и все още трудният достъп до зарядни станции са основните причини за това, според допитване на Центъра за изследване на обществените въпроси на Асошиейтед прес (NORC) и базирания в Чикаго Институт за енергийна политика. Около 40 на сто от пълнолетните американци, които са анкетирани, посочват, че „съществува поне малка вероятност да купят електромобил“, когато решат да си сменят колата. 46% заявяват, че въобще няма шанс да си купят електрически автомобил към този момент.
Само 13% от анкетираните или друг представител на тяхното домакинство притежават или са купили на лизинг хибриден автомобил. При електромобилите делът на притежателите сред участниците в допитването е още по-малък – само 9 на сто.
Кейлъб Джъд от Синсинати споделя, че обмисля да си купи електромобил, но ако реши да го направи, ще се спре на плъгин хибрид автомобил (PHEV). Той е оборудван с електромотор, задвижван от електрическа енергия, но може да се движи и само благодарение на бензиновия си двигател с вътрешно горене.
„Зимните месеци в Синсинати не са изключително студени, но мисълта, че ще затъна на пътя с електромобил, който може да спре да се движи, е притеснителна, а знам, че това няма да е проблем при хибридните автомобили, отбелязва Джъд.
При ниски температури на въздуха може да бъдат забавени химическите реакции в батериите на електромобилите, което да доведе до изчерпване на зарядите им. Това може да ограничи пробега на даден електрически автомобил, който се очаква да бъде постигнат с едно зареждане на батерията, отбелязват експерти.
Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) обяви през март, че до 2032 г. около 56 на сто от всички нови превозни средства, продадени в страната, трябва да бъдат електрически, а поне 13 на сто – плъгин хибриди. На този фон автомобилните компании инвестират милиарди долари в производството на електромобили и в нови технологии за батерии, които могат да им осигурят по-голям пробег, независимо от метеорологичните условия, посочва АП.
(БТА)