Защо Индия е важна за Tesla?

Илон Мъск отложи планирано пътуване до Индия, където трябваше да се срещне с премиера Нарендра Моди, позовавайки се на задълженията си в Tesla и заяви, че ще пренасрочи посещението за по-късно тази година, предаде Ройтерс.

„За съжаление, много тежки задължения, свързани с Tesla изискват посещение в Индия да бъде отложено, но аз очаквам да я посетя по-късно тази година“, написа Мъск в своята социална мрежа X.

Пътуването трябваше да включва обявяването на плановете на производителя на електрически превозни средства да навлезе на южноазиатския пазар.

Моментът и за изпълнителния директор, и за премиера, е критичен. Tesla можеше да използва съобщението за Индия, за да се опита да успокои инвеститорите след месеците на спад на цените на акциите и новината от 15 април, че ще съкрати повече от 10% от глобалната си работна сила.

Очаква се Мъск да се изправи пред трудни въпроси от страна на анализаторите, когато Tesla обяви тримесечните си резултати във вторник относно спада на продажбите, нарастващата конкуренция от страна на китайските производители на електрически превозни средства и съдбата на ключови бъдещи продукти на компанията.

На 5 април Ройтерс съобщи, че компанията е спряла разработката на дългоочаквания си достъпен електромобил, често наричан Модел 2. Мъск написа, че „Ройтерс лъже“ след публикацията, без да навлиза в конкретика. Оттогава той не е говорил по темата.

Мъск трябваше да пристигне в Индия утре, два дни след началото на националните избори в Индия, на които прогнозите сочат, че Моди ще спечели трети мандат. Моди иска да подчертае напредъка към обещанията си да превърне Индия в световен производствен център.

След като Ройтерс съобщи за плановете на Мъск за пътуване до Индия на 10 април, той публикува в X, че очаква „с нетърпение срещата с министър-председателя Нарендра Моди в Индия!“

Прогнозите бяха, че в Делхи Мъск ще обяви инвестиция в размер на 2 до 3 милиарда долара, главно за изграждане на фабрика в Индия, след като правителството обяви политика за намаляване на високите мита за вносни автомобили, ако компаниите инвестират на местно ниво.

Автор: Пламен Йотински, БТА

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *