Супермаркетите са увеличили диапазона от алтернативи на маркови храни, тъй като 78% от потребителите във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания, от всички категории доходи, са заявили, че преминават към по-евтини продукти или пазаруват в по-бюджетни вериги, сочи проучване на McKinsey, цитирано от Reuters.
Супермаркетите във Великобритания и ЕС предлагат повече марки собствени храни – от печена патица до крекери с трюфели, за семействата с ограничени финанси, които предпочитат да се хранят вкъщи и съкратят разходите за подаръци.
Празничните храни се превръщат в приоритет, тъй като инфлацията принуждава домакинствата да приспособят бюджетите си, твърдят шефове на компании и пазарни анализатори. За някои магазини за хранителни стоки това е шанс да се възползват от потребители, които могат да си позволят да похарчат повече по време на празниците.
„Тенденцията в магазините за хранителни стоки е силна“ каза миналия месец пред Reuters Саймън Робъртс, главен изпълнителен директор на Sainsbury, втората най-голяма верига за хранителни стоки във Великобритания. „Предстои ни силна Коледа по отношение на хранителните стоки“, добави той.
Прогнозите са британците да похарчат около 105 британски лири повече за Коледа тази година, отколкото през 2022 г., според проучване на Barkleys, като се очаква за това да допринесат най-вече празничните храни и напитки, които ще нараснат средно с почти 25 британски лири.
Лидерът на британския пазар Tesco е купил повече пуйки, отколкото миналата година, тъй като очаква хората да се хранят по-малко навън и да прекарват повече време вкъщи със семейството и приятели“, заяви главният изпълнителен директор Кен Мърфи.
Във Франция купувачите също се стремят да съкратят общите си разходи за Коледа тази година, като средният им бюджет ще намалее с 19 евро спрямо 2022 година, сочи проучване на Cofidis и CSA Research. Те възнамеряват да съкратят разходите си за подаръци.
/БТА/