През 2020 г. домакинствата са изразходвали средно около 2,6% от общите си разходи за културни стоки и услуги, показват данни на Евростат, налични за 22 от държавите в ЕС.
Най-висок процент от домашния бюджет за културни цели е изразходван в Дания (3,9%), Германия (3,7%) и Австрия (3,5%), а най-нисък – в Гърция (1,3%), България, Литва и Испания (1,5%).
🎭💰In 2020, in the EU, the share of household expenditure on cultural goods and services was highest in:
🇩🇰Denmark (3.9%)
🇩🇪Germany (3.7%)
🇦🇹Austria (3.5%)Lowest:
🇬🇷Greece (1.3%)
🇧🇬Bulgaria, 🇱🇹Lithuania and 🇪🇸Spain (all 1.5%)➡️ https://t.co/PLXFJ8anvS pic.twitter.com/IFPRYHTZLg
— EU_Eurostat (@EU_Eurostat) December 11, 2023
Средно около една четвърт от разходите на домакинствата в ЕС за култура през 2020 г. са били за компютърна и аудио-видео техника (26,9%), друга една четвърт за книги и преса (25,1%), една пета (20,8%) за хонорари на оператори и наемане на оборудване и аксесоари за култура и 13,7% за посещение на събития и развлечение, останалите 13,5% – за артикули за художествено изразяване и творчество.
Няколко фактора могат да окажат влияние върху този дял, включително доходите на домакинствата, нивата на цените, лесния достъп, националните културни политики и навиците, отбелязват от Евростат.