Само няколко от десетки изказали се подкрепиха въвеждането на „зелена зона“ в столичния квартал „Гоце Делчев“ на общественото обсъждане снощи в залата на новия стол на 104 ОУ „Захари Стоянов“ (друг бавно и проблемно осъществен общински проект).
Организаторът – кметът на район „Триадица“ Димитър Божилов, презентира, че по общински данни с адресна регистрация в „Гоце Делчев“ са 21 000 души, а по данни на „Пътна полиция“ регистрираните автомобили са 5601. По думите му кварталът не е пренаселен и презастроен. Божилов посочи, че първоначално предвидените от Центъра за градска мобилност паркоместа в новата зона са 5 000. Районът е между булевардите „България“, „Гоце Делчев“, „П. Ю. Тодоров“, Перловската река и „Тодор Каблешков“. Кметът показа и снимки преди и след въвеждането на платеното паркиране в близкия кв. „Иван Вазов“, на които паркоместа са урегулирани и ремонтирани, „кални точки“ са премахнати, спирането на невралгични места е забранено. Напомни и отдавнашния проект за изграждане на многоетажен общински паркинг на ъгъла на улиците „Метличина поляна“ и „Бадемова гора“.
Всички тези доводи бяха посрещнати с освирквания и над три часа жители на района изказваха различни аргументи срещу въвеждането на „зелена зона“.
Изтъкнато беше, че с изключение на отделни карета като това около мол „България“ и около ул. „Луи Айер“ проблемът с липсата на места не е най-остър през деня, а вечер, когато хората се прибират от работа. И това е голямата разликата със сочения за пример за подобрение след въвеждането на зоната кв. „Иван Вазов“.
Посочено беше, че поради множеството нови жилищни сгради голям брой автомобили на реално живеещи в квартала (засега) не са регистрирани там от собствениците им.
Напомнено беше, че огромни терени са предоставени за частните паркинги на супермаркети от най-големите вериги.
Иначе масово беше изразено мнението, че таксата от 100 лв. годишно няма да е проблем за жителите на квартала, но едва ли ще донесе нещо на плащащите я. Призовано беше кметът и общината първо да осъществят повече инвестиции в уреждането на паркирането в района, а после да предлагат въвеждането на „зелена зона“.
Разкритикувани бяха както някои от разписаните в плана за „зелена зона“ преустройства, така и някои от вече въведените нови регулации като еднопосочното движение по малки улици и забраната за паркиране по ул. „Костенски водопад“ и др.
Предложението за въвеждане на новата зона за платено паркиране е на районния кмет, а решението ще е на Столичния общински съвет (когато си избере председател и заработи).