Глобалните продажби на електрички и хибриди скачат

Глобалните продажби на изцяло електрическите автомобили и плъг-ин хибридите през юли скачат с 21 на сто на годишна база, благодарение на силния растеж в Китай и въпреки спада на търсенето в Европа, сочат данните на компанията за проучване на пазарите Rho Motion, цитирани от Ройтерс.

Общият брой на продадените по целия свят изцяло електрически автомобили и плъг-ин хибриди е 1,35 милиона, от които 880 000 са реализирани в Китай, където продажбите скачат с 31% на годишна база.

Плъг-ин хибридите, продадени в Китай, за първите седем месеца на 2024 г. скачат с цели 70% на годишна база.

В Европа месечните продажби през юли намаляват със 7,8% спрямо същия месец на 2023 г. За първите седем месеца на годината спадът в Германия, най-големият пазар на електромобили в Европа, е от 12%.

В САЩ и Канада продажбите на електромобили през юли се покачват със 7,1%.

Най-големият производител на електромобили в света – китайският BYD, отчита за същия период ръст от 13% на продадените изцяло електрически автомобили и от 44% на плъг-ин хибридите.

В рамките на ЕС Union MG Motor, собственост на китайската SAIC Motor, очаква да бъде сериозно засегната от митата, наложени от Брюксел, посочва мениджърът на данни в Rho Motion Чарлз Лестър.

Ефектът от митата ще бъде по-слаб за Tesla, която може да произвежда електромобили за Европа във фабриката си край Берлин, както и за BYD, чието присъствие в Европа засега остава слабо.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *