Глобалните продажби на изцяло електрическите автомобили и плъг-ин хибридите през юли скачат с 21 на сто на годишна база, благодарение на силния растеж в Китай и въпреки спада на търсенето в Европа, сочат данните на компанията за проучване на пазарите Rho Motion, цитирани от Ройтерс.
Global EV sales up 21% in July as China records biggest jump of 2024, Rho Motion says https://t.co/aVPPuIh5tP pic.twitter.com/MdsH628FtM
— Reuters (@Reuters) August 12, 2024
Общият брой на продадените по целия свят изцяло електрически автомобили и плъг-ин хибриди е 1,35 милиона, от които 880 000 са реализирани в Китай, където продажбите скачат с 31% на годишна база.
Плъг-ин хибридите, продадени в Китай, за първите седем месеца на 2024 г. скачат с цели 70% на годишна база.
В Европа месечните продажби през юли намаляват със 7,8% спрямо същия месец на 2023 г. За първите седем месеца на годината спадът в Германия, най-големият пазар на електромобили в Европа, е от 12%.
В САЩ и Канада продажбите на електромобили през юли се покачват със 7,1%.
Най-големият производител на електромобили в света – китайският BYD, отчита за същия период ръст от 13% на продадените изцяло електрически автомобили и от 44% на плъг-ин хибридите.
В рамките на ЕС Union MG Motor, собственост на китайската SAIC Motor, очаква да бъде сериозно засегната от митата, наложени от Брюксел, посочва мениджърът на данни в Rho Motion Чарлз Лестър.
Ефектът от митата ще бъде по-слаб за Tesla, която може да произвежда електромобили за Европа във фабриката си край Берлин, както и за BYD, чието присъствие в Европа засега остава слабо.