Брюксел реже тротинетките по примера на Париж

След като градските власти в Париж забраниха електрическите тротинетки под наем от 1 септември 2023 година, по този път тръгва и Брюксел. Местната община вече е взела решение да въведе ред в паркирането от следващата година и за тази цел да се използват определени зони, предава за Realno.bg икономическият журналист Апостол Апостолов, който живее в столицата на ЕС.

Властите ще регулират и скоростта за движение в централната градска част, която от догодина ще бъде 8 километра в час, като това правило поетапно ще бъде въведено и в другите зони на града.

Друга мярка предвижда да бъде намален броят на споделените превозни средства. Към момента по улиците на Брюксел се движат 20 000 тротинетки, но техният брой ще бъде намален на 8000.

Брюксел много внимателно следи как действа съседен Париж в политиката спрямо споделените превозни средства, посочва Апостолов. След като властите във френската столица обявиха, че ще премахнат тротинетките от улиците, политици от местния парламент поискаха това да се случи и в Белгия. В крайна сметка засега е решено те да останат, но да се затегне драстично контролът в сектора.

И София ограничи правилата

Припомняме, че през юли т.г. и Столичният общински съвет (СОС) прие нормативни промени в опит да регулира придвижването с тротинетки в София. Според Наредбата за организация на движението на територията на Столична община максималната разрешена скорост в града вече е 25 км/ч. Движението с електрическа тротинетка трябва да става по изградената велосипедна инфраструктура, а при липсата на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Минималната възраст за карането им е 16 години – по велосипедни инфраструктури и пътища, по които разрешената скорост е до 50 км/ч, и 14 години – само по велосипедни алеи. Водачите на този вид превозни средства под 18 години задължително ще трябва да носят каска.

Предвидени бяха и глоби за фирмите, които отдават тротинетки под наем. Компаниите софтуерно трябваше да въведат ограниченията, които общинският съвет прие, така че автоматично да се ограничава скоростта благодарение на геолокацията на тротинетката.

И не на последно място, тротинетките вече не могат да се карат в паркове, след като СОС прие максимална скорост на човек с това превозно средство там да е бъде 5 км/ч, т.е. те трябва да се бутат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *