Намалена електроника, дрехи и стоки за бита – продукти, които обичайно се радват на огромен интерес на Черния петък – денят с най-големите намаления през годината, допринесоха за скок в разходите за подаръци от 7,5 на сто, в сравнение с миналата година, предаде кореспондент на БНР в САЩ. Данните обаче показват, че все повече американци предпочитат да пазаруват онлайн, вместо да се редят на огромни опашки в магазините, като покупките в Интернет на черния петък са спомогнали за ръст в разходите за онлайн пазаруване с рекордните 9%.
Като цяло обаче въпреки бума на черния петък ръстът в харчовете за покупки до този момент в магазините и онлайн, на годишна база е само с 1 процент, според данни на Salesforce.
Анализаторите посочват като фактор за това целогодишното поведение на купувачите, които очевидно продължават да са загрижени за инфлацията и по-високите разходи за живот, дори в момент, когато страховете от рецесия намаляват.
Според проучване на Adobe 79 милиона долара от продажбите на Черния петък идват от потребители, които са избрали гъвкави методи за плащане от типа „Купете сега, платете по-късно“, което отбелязва ръст от 47 процента в сравнение с предходната година. А най-големия ден за онлайн пазаруване в САЩ за тази година предстои. Според специалистите в утрешният Cyber Monday се очаква потребителите да изхарчат рекордните $12 милиарда долара.