А1 вдига цените с 9,5% от 1 март

Поради високата инфлация през 2023 г. и непрекъснато увеличаващите се разходи за телекомуникационна инфраструктура и ТВ съдържание от 1 март А1 ще индексира месечните такси със средногодишния Индекс на потребителските цени на НСИ, който възлиза на 9,5 процента. Това съобщиха от мобилния оператор.
Потребителите ще могат да се откажат от своя договор без неустойки при индексация от 2025 г нататък.

Ето какво още се посочва в позиция на компанията:

Поради високата инфлация през 2023 г. и непрекъснато увеличаващите се разходи за телекомуникационна инфраструктура и ТВ съдържание от 1 март А1 ще индексира месечните такси със средногодишния Индекс на потребителските цени на НСИ, който възлиза на 9,5%. Компанията ще предостави редица бонуси на частните си клиенти и ще направи промени в своите договори в отговор на обществената дискусия за повече баланс и реципрочност за потребителите.
Индексацията няма да засегне всички частни клиенти на оператора. Цените на плановете за хора в неравностойно положение няма да бъдат променяни и тази година. Същото важи и за потребителите на предплатени мобилни услуги.

Разбираме, че Вие и Вашето домакинство разчитате на нас за първокласни и качествени услуги. Независимо дали е чрез мобилна или фиксирана услуга, е по-важно от всякога всички хора, места и обекти да са свързани. Затова А1 ще предложи редица бонуси на своите абонати. Те ще могат да се заявят в периода 1 – 31 март и ще бъдат валидни до края на 2024 г. Всеки потребител може да избере и заяви по един бонус за всяка услуга, която ползва от оператора от Моят А1:
Неограничени национални минути.
Неограничен мобилен интернет на максимална скорост.
До 200+ ТВ канала.
Максимална скорост на домашен интернет, спрямо възможностите на използваната технология.
Ваучер на стойност 50 лева за закупуване на ново устройство при подновяване на договор.

В допълнение ще предприемем промени в договорите в отговор на обществената дискусия за балансиран и клиентски-ориентиран подход. Промените включват:
Отказ от договор без неустойки при бъдещи индексации на месечните такси.

Въвеждане на реципрочност, която ще даде възможност за намаляване на месечните такси при официална дефлация от над -2%.
Поставяне на праг за индексация на месечните такси от минимум 2% средногодишен Индекс на потребителските цени.

Защо се налага да индексираме цените?

Индексацията на цените ни дава възможност да продължим да инвестираме, за да Ви предоставим по-добро, по-надеждно изживяване и най-добрата стойност за Вашите пари. Също така е важно, тъй като нашите собствени разходи продължават да се увеличават, така че промяната на цените означава, че можем да продължим да поддържаме най-добрите мрежи и да предоставяме обслужване на клиенти по повече начини от всякога.

През изминалата година инфлацията в страната продължи да бъде с високи нива. Разходите на компанията също се увеличиха, а трафикът в мрежите ѝ нараства значително и трябва да инвестира непрекъснато в подобряване и разширяване на инфраструктурата. Само за последната година трафикът през мобилната мрежа се е увеличил с почти 70%, а А1 е инвестирала над 200 млн. лева, за да посрещне растящите нужди на потребителите. За сравнение през 2023 г. инвестициите в мобилната мрежа са над 46% повече спрямо тези през 2022 г. В момента 4G покрива над 99% от населението, а 5G ULTRA мрежата на оператора е достъпна за над 82,6% от населението.

Компанията е инвестира сериозно и в честоти, чрез които предлага мобилни услуги. Само спектърът 700/800 MHz, който придоби през миналата година, изисква първоначални такси от 43,2 млн. лева. Инвестициите във фиксираната мрежа са нараснали с 13% през 2023 г. спрямо 2022 г. Разходите за телевизионно съдържание също се увеличават, като за 2023 и 2024 г. те ще са в размер на почти 185 млн. лева, което е увеличение от над 20% спрямо предните две години (2021-2022 г.).

На този фон разходите за мобилни и фиксирани гласови услуги, достъп до интернет и телевизия в България съставляват под 4% от разходите на домакинствата. За сравнение разходите за хранителни продукти и безалкохолни напитки, които са се увеличили значително (13,7%) през миналата година, съставляват над 31% от разхода на домакинствата. Разходите за здравеопазване са се увеличили с 11,6%, за лекарствени продукти с 14,4%, за развлечения и култура с 12,4%, за водоснабдяване с 18,7%, за топлоенергия с 19,7%.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *