Автобусът от Северна за Южна България минава през София

Жители на Северна България от Плевен, Ловеч, Троян и други населени места в района са принудени да пътуват с обществен транспорт първо до София, за да стигнат до Пловдив с автобус.

Проверка на Realno.bg по читателски сигнали показва, че единствената „спасителна“ автобусна линия по маршрута Плевен – Ловеч – Троян – Беклемето – Сопот – Карлово – Баня – Хисаря – Пловдив и обратно, е закрита от 1 септември 2023 година. Тя се изпълняваше от фирма „Планета Транс“ ЕООД. Оттам обясниха за Realno.bg, че нямат информация кога ще бъде възстановена, но е ясно, че това няма да се случи през тази година – най-вероятно през пролетта на 2024 г. Въпреки че от компанията не коментираха причината за закриването на линията, най-вероятно тя е икономическа – липса на достатъчно пътници.

„Наложи ми се да пътувам от Пловдив до Троян. Оказа се, че автобуси няма, та трябваше да мина през София. Това пътешествие ми отне около 7 часа, заедно с чакането по автогарите. Така си отиде един цял ден. Връщането обратно също е толкова кошмарно“, посочва Виолета Станкова в социалните мрежи.

Потребителят Веселина Копринска съветва всички, които имат проблем с придвижването от Северна към Южна България, да използват автобус от автогара Ловеч в посока Хасково. По думите ѝ той се движи по маршрута всеки ден. Не е ясно обаче докога, тъй като проходът Троян-Кърнаре е един от първите, които традиционно се затварят за движение от Агенция „Пътна инфраструктура“ при зимни условия. Въпреки че идеята за изграждане на тунел, който ще отвори най-краткия път от областите Плевен и Ловеч до Южна България съществува от 1910 година, надеждите за нейното реализиране остават в сферата на илюзиите. Все пак на дневен ред е друг голям транспортен проект за свързването на Северна и Южна България – изграждането на тунел под Шипка до Габрово. Прогнозата на правителството е той да бъде реализиран към 2027 година.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *